måndag 6 juni 2011

Sommar.

Idag är det sommar ute, klockan är snart 10 och det är redan 18 grader varmt typ, så härligt.

Det som är mindre härligt är att jag är så ensam just nu, eller, ja, jag känner mig ensam, alla andra har sina barn och/eller partners att hitta på saker med och ingen har tid eller vill hitta på något.

De har även vänner att hitta på något med, men jag ingår inte i den vänkretsen och därför sitter jag bara ensam hemma och ugglar.

I fredags så slängde jag ut en förfrågan på Facebook om någon ville ses o käka glass här på lördagen.. Jag har inte råd att sitta o ringa runt eller skicka sms till alla så detta är ett smidigt sätt..
Jag fick ett svar, från en vän som inte kunde just den dagen, men annars var det ingen som ville eller skrev något... Men det är ju för att det skulle vara här i Södertälje iom jag inte kan ta mig någonstans och det är ju så jobbigt och så långt att åka hit ut.

Så det är ju bara så, ska jag träffa mina vänner så får jag allt se till att ha SL kort så jag kan ta mig till dom.. För det är som en vis man berättade för mig på Facebook häromdagen.. Det är längre från Stockholm till Södertälje än från Södertälje till Stockholm o jag tror bannemej det stämmer..
För jag ska ju åka till mina vänner, men de inte till mig, tror de på nått vis att det är kortare för mig att åka till dom då?

Jag har en kompis som skrev till mig och tyckte vi skulle fika, bara det att hon bor neråt landet, där jag bodde förut typ så vi kan inte ses förrän jag kommer ner o hälsar på.

Nu är det snart midsommar oxå o jag har haft ångest länge nu inför den helgen, jag kommer få sitta ensam.
Jag är bjuden på dop den helgen uppe i Sundsvall, men det är en bit o åka.. Sedan vet jag inte hur jag skulle trivas där uppe heller ärligt talat.
Syrran ska inte upp, mamma vet jag inte, men jag tror jag skulle känna mig väldigt utanför faktiskt och även fast syrran inte ska upp så kommer ju fokus ligga på att hon har fått barn.. Jag är singel, barnlös och vill inte stå o prata om henne, vill inte få frågan "Ja, men du då"?..

Nä, så då sitter jag nästan hellre ensam på midsommar, jag har gjort det förr och jag kan göra det igen.

Vet att jag målar Fan på väggen nu, men sån är jag, jag vet ju att de som fått barn o lyckats hitta en partner är mer intressanta än en singeltjej på 31½ år.

Nåväl.. Man kan ju sammanfatta detta inlägg med att jag är väldigt ensam just nu och att jag inte har något liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar