måndag 7 mars 2011

Förbannad och hungrig!

Nu är jag riktigt arg!
9 februari ringde jag soc för att få hjälp, det var inga problem att hinna få en tid och pengar innan mars sa hon jag pratade med.
Hon skulle skicka ut en tid men den kom aldrig o mars närmade sig..
Jag var på soc flera gånger o jagade dom, de erkände sina fel, sa att de skulle skynda sig med mitt ärende.. Inte mycket hände..
Alla papper är inlämnade, jag har gjort allt jag kunnat o det är de som klantat till det.

I onsdags fick jag äntligen besked om att pengarna var på väg, hon skulle skicka iväg på torsdagen, alltså dagen efter vårat samtal, så skulle jag förhoppningsvis ha dom på fredagen senast måndag (idag).
Men inga pengar kom i fredags o jag tänkte att de kommer väl på måndag då så jag avvaktade.
Idag har det fortfarande inte kommit pengar så gick till soc på lunchen o pratade med dom o får då höra att "Du har pengarna på onsdag, imorgon om du har tur".. Jag blir galen!!!
Pengarna hade gått iväg, hon skickade dom i torsdags o då gick de iväg på fredagen o sen 3 dagar till, dvs onsdag..

Jag är hungrig, har inte kunnat äta på 2 veckor, idag lixom igår blir det korvbröd till middag o det finns ju godare saker..
Tur att jag fick lite mat i magen i helgen när jag var hos en kompis, fick äta mig mätt 2 dagar iaf så får väl leva på det i 2 dagar till då.

I skolan går det bra, vi sitter i grupper o så o arbetar, läser, skriver o diskuterar och på torsdag ska jag o 3 tjejer till leda lektion typ om det vi jobbat med nu.
Vi ska använda Power Point, det var ett tag sen jag använde den nu men minns ju det mesta som tur är.
Jag har svårt att koncentrera mig för magen mullrar o håller på hela tiden, så skönt sen när jag får pengar så jag kan handla mat så jag kan studera bättre..

Det har väl inte hänt så mycket mer än att vara i skolan, gå hem, sova o sen upp igen..
Våren känns allt närmare nu, solen skiner, men det är kallt ute o fortfarande halt så att promenera till skolan är inte aktuellt än.

2 kommentarer:

  1. Kan tipsa dig om att gå in o kolla banken vid några tider på dagen, 10, 12, 16 och 18... Soc pengar behöver inte komma in vid midnatt som vanliga bank-pengar gör...
    Hoppas det löser sig! :-)
    Krama om

    SvaraRadera
  2. Tack, men jag vet redan allt det.. Kl 10 förs de över oftast, sen brukar jag kolla vid de olika klockslagen.. Men har man inte fått pengar sen eftermiddag så kommer de oftast inte den dagen.. Jag har ju pratat med Nordea om detta innan o de berättade att pengar som sätts in på kvällen oftast kommer med 10 svepet dagen efter. Sen är det ju olika.. Men idag fick jag pengarna så...

    SvaraRadera