lördag 26 mars 2011

Anchor, terapi och sagor.

Ja, jag var ju där i onsdags med M, vi hade bestämt tid strax efter 20 för att sedan gå dit tillsammans..
Som vanligt fick jag vänta på henne.. Vid 20:20 kom hon, vi hade planerat att komma dit innan 20:30 så vi slapp inträdet.. Det var tur att det bara tog ca 1 minut att gå dit, men ändå.. Vi sa det att vi får bestämma tid 30 minuter innan egentliga tiden i fortsättningen.. Hehe..

Hon hade redan ätit, men jag var jättehungrig så jag beställde in en nachotallrik o en öl, det satt fint det.
Vi satt och pratade ett tag, sedan fick jag syn på D, men jag kände inte igen honom först, han hade ju hår nu.. Hehe..
Vi pratade en snabbis innan han gick iväg till de andra o M fick kontakt med en kille som satt där o så satt jag "ensam"..
Det var en man där som försökte flirta med mig men jag drogs inte till honom så försökte få honom att förstå att jag inte var intresserad.. Det fungerade efter ett tag, men han hade svårt att fatta vinken..

Sedan kom det en snygging o satte sig vid bordet, jag kollade på honom o log, han såg sur ut o drack sin öl..

Sedan kom D fram igen o pratade ett tag med mig, M pratade fortfarande med mannen hon fått kontakt med..
D o jag pratade om förhållanden o lite sånt, jag fick en del kloka ord av honom som jag tog till mig, finns 2 killar jag lyssnar på och det är D och J.

Vid 00:30 satte de igång att spela, M o jag stod där framme o kollade, de spelade ca 30 minuter, sedan gick M hem.
Jag var kvar några minuter, sa hejdå till D och gick ut, träffade på M i bandet o stod o pratade med honom ett tag innan jag var tvungen att gå.
Tunnelbanan hade ju slutat att gå så jag fick gå ner till centrum (Åhléns) och där ställde jag mig o väntade på bussen hem.

På bussen så var det ganska mycket folk, det kom några ungdomar på bussen och en av tjejerna satte sig vid mig. Efter ett tag så somnade hon o lutade sig mot mig, jag brydde mig inte så mycket, hon var ju trött..
Hennes vänner tyckte det var lite kul, de tog kort på henne för Facebook o sedan så bad hennes kompis mig om ursäkt.. Men jag sa det att det gör inget.

Kl 3 var jag hemma, loggade in en snabbis på FB o sedan somnade jag vid 4..

Torsdagen var lugn i skolan, vi jobbade lite, men alla var sega så inte så mycket vart gjort..

I går så hade jag terapin på förmiddagen, hade en hel del att prata om iom skola, hemmet och annat.. Mycket hann jag inte ta upp..
Men det vart en bra terapistund, han tyckte jag gjort stora framsteg och gjort bra ifrån mig i vissa situationer.
Efter jag varit där åkte jag och hälsade på min gamla praktikplats på förskolan, kom dit vid 11:30.
Det var mysigt att vara där, lekte lite, läste sagor och mös, barnen kände inte igen mig direkt, men efter ett tag så lossnade det. Men jag har ju inte varit där sen december..

Kl 15 gick jag hemåt, handlade lite mat o åkte hem, vart en lugn kväll hemma bara och det är likadant idag, var ner på stan i förmiddags o handlade lite mat igen o sen hem o slappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar