torsdag 5 maj 2011

Lillplutt

Nu har jag sett ett nytt (bara sett BB kort innan när hon är ganska nyfödd) kort på lillan som kom, hon är så söt och det ska bli så kul att träffa henne för första gången imorgon.
Nu är jag klar med packningen nästan, jag har lite svårt att veta vad jag ska ha med mig, har packat ner lite kläder men sedan tig det stopp.. Haha..
Jag som är van att planera packningen 1 månad i förväg, skriva ner allt jag ska ha med så jag verkligen kan se så jag får med mig allt..
Men jag trodde ju inte jag skulle åka ner förrän slutet av denna månad, ev början på nästa..

Imorgon blir det buss ner till Skövde och sedan tåg till Falköping, det var det enda alternativet eftersom tågen var helt fullbokade hela dagen imorgon..
Jag bokade även hemresan nu när jag höll på, alla resor gick på 616 kronor, buss och tåg, så det var ganska ok faktiskt.

Nu väntar jag på att min syster ska ringa men tror inte hon gör det ikväll, kanske hon ringer imorgon, jag ska fråga henne lite om resor o så där nere.

Vädret de senaste dagarna har varit knas, regn, snö, hagel, sol, blåst om vartannat..
Det har varit kallt nu, det som var så skönt i påsk och runt där..

Jag tycker det är tråkigt att ens vänner inte kan höra av sig.. Jag skriver till mina vänner o även en del släkt, men får inget svar.. Vet ju att de sett det jag skriver eftersom jag ser att de är på Facebook o skriver annat + att en blogg jag kommenterade i måste den som har bloggen godkänna inlägget.. Så att de missar mina inlägg är inte troligt så då undrar jag bara vad det är?

Men då vet jag ju det att jag inte ska höra av mig mer, kanske jag tar bort dom från FB till och med..
Uppenbarligen vill inte de ha kontakt och det är tråkigt iom ena vännen var jag ganska bra vän med trodde jag..
Släkt som inte kan svara eller höra av sig är tråkigt det med, vänner är vänner, men släkt är ändå släkt..

Jag kanske måste bli gravid för att få kontakt med vissa i släkten.. Säger inte mer, men det är den känslan jag har.
Som sagt, jag har aldrig varit gravid, är inte gravid, så jag hamnar lite i skymundan nu när allt fokus är på alla andra som får barn överallt.. Inte bara inom familjen o släkten..

Min oro att förlora mina föräldrar finns kvar tyvärr, alla sa att det inte kommer hända, men nu är jag inte så säker längre..
Om jag får barn är det inte lika spännande o roligt eftersom de redan har ett barnbarn.. Ja jag vet, jag är ego, men jag måste vara det just nu.
Det är ju typ ingen som läser denna blogg ändå så jag kan skriva vad jag vill egentligen och det gör jag för min skull.

1 kommentar:

  1. Hej du! Antar att du syftar på mig... (som faktiskt läser din blogg då och då) Synd att du tar det så personligt. Jag vet att du läst i vår blogg och kommenterade en gång och ibland tar jag bara saker till mig och återkopplar inte. Om du läst vår blogg så vet du också att vi har det jäkligt kämpigt hemma och ibland sitter jag inte framför datorn alls på ett par dar, ibland har jag tur med lite längre stunder. Kanske var det extra jobbigt de dagarna runt din kommentar. Jag brukar kommentera saker på FB som du skriver ibland när jag tycker att det kan fylla ett syfte. Ville bara att, OM det är mig du syftar på, säga att det inte är personligt. Ber om ursäkt om du tagit det så.
    Ha mysiga dagar hos mitt kusinbarn!
    Kram

    SvaraRadera