onsdag 10 mars 2010

1 år har gått.

För ett år sedan nu så hade jag precis blivit inlagd på Huddinge, vilken resa jag gjort sen dess.. Detta året har varit det värsta men samtidigt det roligaste i hela mitt liv, det har varit det nyttigaste året och det härligaste.
Jag har fått så mycket nya vänner och kontakter som jag inte hade klarat mig utan, vänner som ser mig för den jag är och accepterar den jag är.

Här kommer en liten.. (nåja.. ganska stor).. uppföljning på vad som hänt nu dessa första månader på 2010, jag har varit så dålig på att skriva så jag skäms nästan.
Men ska bättra mig.

Jag kom ju hem där efter jul och nyår, allt var jättebra hemma, hon vart så glad att jag var hemma igen.
Nu gick jag på min första dejt efter att P lämnat mig, det kändes så skönt att ta det steget.
Det var med T, en man 40+, vi träffades i Kista och fikade, pratade en hel del och han var trevlig.
Sedan skildes vi åt och jag kollade lite i affärer, men hittade inget som vanligt..

Ett par dagar senare träffades vi igen, men efter det har det inte blivit mer, vi har pratat lite på msn, men det har runnit ut i sanden.
Samma dag vi träffades igen så var det uppföljning i Huddinge, det var trevligt att träffa de som var där igen.
Vi pratade om vad som hänt o så sen vi hade förra uppföljningen i december.
Efter det mötet åkte jag på en assistansträff där jag träffade en del assistenter och så, vi satt och pratade om vad assistansyrket betydde för oss o så. Fikade och umgicks i ett par timmar.

Sedan åkte jag till Solna för o träffa S, vi skulle ta en fika, men inga fik var öppet (eller de stängde 20 minuter senare) så vi åkte hem till honom istället. Där fikade vi och kollade på TV o pratade till midnatt typ, sedan åkte jag hem.

Den veckan var det som vanligt möten i Liljeholmen, mycket prat om färdigheter och allt sånt, jag gör framsteg.

Lördagen den veckan så spelade D med bandet på The Cave i Sundbyberg, där fick jag träffa hans tjej S första gången. Hon o jag hade haft en ganska så lång diskussion på Facebook nån dag innan och det var kul o träffa henne nu.
Hon hade lite vänner där o vi hade ganska så kul, drack öl o tjötade o lyssnade på bandet när de spelade.
Sedan insisterade S på att jag skulle följa med vidare när de skulle till Anchor, jag hade inga pengar, men de skulle bjuda sa de. Så jag hängde på och det ångrar jag inte en sekund.
Det var (ursäkta uttrycket) den roligaste jävla kvällen i hela mitt liv!!!
S och jag hade så kul ihop, verkligen en skön tjej, D och hon är så söta ihop o sköna bägge två.
Vi drack öl, satt o tjötade med de andra och jag var så glad (och lite full).
D frågade om jag hade roligt "Jag har så jävla kul"!!! Var det enda jag kunde få fram o jag tror jag är den enda som suttit på en rockbar o gråtit av lycka.
D kramade om mig och sa att han tyckte så mycket om mig, pussade mig på kinden och jag sa att jag tyckte om honom oxå.

Han är så fin, bryr sig verkligen om att jag ska ha det bra, lärde ju känna honom när jag var som längst nere så han har ju sett mig riktigt fördärvad.. Kommit hem till honom o gråtit o sårig på armen. Han har bara tagit hand om mig på ett bra sätt, inget dömande eller nått..
Så när jag har det bra o är glad så blir han det oxå och det är så vänner ska vara.

Vi fortsatte ha skoj tills det stängde kl 03, då gick D, S och jag till McDonalds o åt lite innan det var dax att åka hemåt.
Kramades och sedan skildes vi åt och jag åkte hem lycklig. Kom hem vid 5 på morgonen..

Veckan därpå var lugn, hade mina möten i Liljeholmen.
Efter torsdagsmötet så åkte jag till Kista för att hämta en DVD, den där jag är med o dansar o sjunger afrikanska.
Sedan åkte jag till Solna och träffade S igen, var där några timmar innan jag åkte hem.

Natten mellan 23-24/1 så fick jag ett mail på Facebook från hon jag hyrde av där det stod att jag hade en månad på mig att flytta.. Jag fick ingen förklaring eller nått, sen var hon en riktig bitch under 4 dagar.

Den 24/1 åkte jag till J på middag, första dejten, nervöst, men allt gick jättebra. Han är trevlig, lätt att prata med och mysig, vi satt och kollade på film och det var så naturligt att sitta intill varandra o att han höll om mig.
Sov över, åkte hem på morgonen när han åkte till jobbet, pratade om att ses igen.
Kom hem på måndagen och hon var inte hemma, men kom hem några timmar senare och skrek åt mig att jag skulle flytta om en månad.. Jag fick ingen förklaring nu heller.
Jag vågade mig inte ut ur rummet förrän på onsdagen när det var anhörigmöte på Liljeholmen och jag skulle dit med mamma och pappa.
På väg in till centralen för att möta dom så ringde hon jag bodde hos och sa "Bara så du vet så har jag bytt lås nu så du kommer inte in. Ha ett bra liv".. Jag sa att det var inte så det var sagt, men hon bara "nu är det så" o la på.
Jag ringde ju polisen med en gång för o höra vad jag skulle göra, hon sa jag skulle komma in med en anmälan efter mötet. Så jag åkte in och pratade med dom när mamma och pappa åkt hem (mötet gick bara bra förresten och efterråt satt vi o pratade lite).
Polisen sa att jag skulle testa o åka hem o se om hon verkligen bytt låset innan jag gjorde en anmälan. Jag åkte hem, men hade med mig min kompis P och en killkomips till henne, vågade ju inte åka ensam.
Vi kom fram o testade nyckeln, det funkade, men hon hade låst det andra låset oxå och den nyckeln har jag ju inte..

Vi ringde på men hon vägrade öppna, vi hörde att hon var hemma för musiken tystnade när vi ringde på.. Jag fortsatte ringa på, ville ju komma in och ha mina saker.. Men hon vägrade öppna och låtsades som hon inte var hemma..
Så jag ringde polisen och de sa att jag skulle komma in så vi åkte in alla 3, jag gjorde en anmälan eftersom hon hotat mig dagen innan och vandaliserat mina saker. Slängt mina ytterkläder gång på gång på hallgolvet så de vart skitiga och jag hittade även trosor i kattlådan.

Vi var hos polisen ett par timmar, pratade med dom och så.. P hade pratat med J och han var så gullig så han bokade rum på ett vandrarhem åt mig så jag hade nånstans att ta vägen.
Sedan sa polisen att vi kunde ju åka o kolla igen om hon öppnade så det gjorde vi, tyvärr kunde ingen polis följa med för det var inget polisärende detta att hon låst mig ute.

Så när vi kom fram så var klockan strax innan 01 om jag minns rätt och jag började ringa på. Kom på att jag hade mina mediciner där inne och de behövde jag ju, men hon ignorerade det, vi hörde att de var hemma, hennes dotter grät.

När jag ringt på ett bra tag så hör vi henne i hallen och hon monterade ner ringklockan, men tyst så vi inte skulle höra att hon var hemma.. Haha..

Jag fortsatte ju då med att banka på dörren, jag ville ju ha mina saker, som dator, kläder, mediciner och sånt..
Men hon brydde sig fortfarande inte..
Vi hoppades nästan på att hon skulle ringa polisen (det är det enda hon är bra på, hon är så osäker så hon måste ta till det) och efter ett tag så hörde vi steg i trappen och där kom det 2 poliser. Jag vart glad att se dom, jag fick ju pratat med dom först och det var skönt, jag förklarade som det var att jag bodde där men inte fick komma in. Jag sa att jag bara behövde komma in och hämta mina mediciner och lite annat och det fick jag ju självklart sen.

Jag packade ihop lite saker i en väska, sedan åkte vi iväg, P´s kompis hade bil som tur var, nu var klockan 2 på natten typ..
Åkte till vandrarhemmet som J fixat och det var skönt o få lägga sig ner.

Dagen efter var det möte med gruppen i Liljeholmen o jag berättade vad som hänt, jag kände mig så mycket starkare nu än när jag flyttat från P och allt det.. Men det var för jag hade mina vänner o jag hade J (även om vi inte setts mer än en gång)

Fredagen den veckan var det individualterapi o då pratade vi om det som hänt oxå.
Kom tillbaka till vandrarhemmet efter att ha shoppat lite handdukar och en tröja o lite mat, satte mig o åt, vilade och duschade och mest tog det lugnt.
Hade bytt om till pyjamas och klockan var närmare 23 tror jag när det kom in 5 ungdomar från London varav en bor här i Stockholm.
Vi började prata o presenterade oss för varandra, sedan ville de att jag skulle med ut, så jag hängde på, kände först att jag inte ville, men jag bytte om och hängde på.
Det vart en kul natt, vart bjuden på Redbull/vodka, det slank ner lätt o sen var det kört.. Haha.. Är ju inte van vid sprit så direkt, dricker ju mest öl o cider...
Så när vi kom tillbaka till vandrarhemmet vid 4 så var jag fortfarande full och det var jag när jag vaknade dagen efter oxå.. Allt snurrade och jag vågade inte ens öppna ögonen av rädsla att jag skulle spy..
Men det var det klart värt, hade ju haft så kul.
Lördagen satt jag bara och inte gjorde nått, pratade med lite folk o så, började prata med en från Italien, jag lärde honom svenska och han mig Italienska.

På söndagen åkte jag hem till kusin A där jag fick bo på hennes bäddsoffa under hela veckan, det var skönt att slippa vandrarhemmet.
Hade när jag fortfarande bodde kvar hos M ute i Akalla lagt ut en annons på Blocket att jag sökte boende.
Det ringde några, men inga jag var o kollade på, åkte ut till Jakobsberg och kollade på ett rum på tisdagen och fick beskedet på onsdagen att jag fått det och inflytt fredagen.
Bodde kvar hos A till fredagen och då åkte vi o hämtade hälften av mina saker, M var otrevlig, men hade inte räknat med nått annat.

På lördagen hämtade vi resten, då hade M ställt ut allt i trappuppgången och låtsades att hon inte var hemma.. Jag hade saker kvar där som jag inte kom åt då..

Men det var inte mycket att göra åt, fick åka iväg utan de sakerna.

Veckan efter, den 9/2 så åkte jag hem till J igen, middag o mys framför TVn, sov över, hem dagen efter, trivs så bra där.
Den 10 var det uppföljning i Huddinge igen.
Efter Liljeholmen den 11 så träffade jag R över en kaffe, pratade o sen hade vi sällskap en bit på vägen, vi åkte åt samma håll ändå. Det var trevligt.

Den 12 var det individualterapi på förmiddagen, sen åkte jag hem och började förbereda mig för kvällen. Sov ett par timmar, sover dåligt på nätterna så var ganska trött..
Jag skulle till KGB och lyssna på D och bandet, när jag kollat hur jag skulle åka så kände jag hur jag inte skulle klara det.. Kände ångesten komma.. Smsade D och sa att jag inte vet hur jag ska åka, han ringde upp o förklarade. Jag hade fortfarande ångest men bestämde mig för o ignorera den, ville inte ta Atarax om jag skulle dricka nått på kvällen.
Jag gick till tåget och redan då började ångesten släppa som tur var.
Kom fram, men hittade inte ändå.. Fick fråga några och de var från Frankrike, men hade en karta och kunde läsa den som tur var.. Jag fattar ju inget av sånt...
Så jag hittade rätt efter ett tag o kom in, satte mig, köpte en BacardiBreezer och inväntade bandets entré. D kom o pratade lite med mig innan.

Sedan satte dom igång o spela, det var bra som vanligt.
Efter spelningen pratade några med mig och jag fick frågan om jag skulle med vidare, men visste inte då. Var inte så upplagd för att gå vidare, ville hem o sova.
Men jag sa ja ändå, tänkte att jag måste ju ut o träffa folk, så D och jag gick iväg, en till ur bandet o hans tjej var med på vägen o även 2 tjejer o en kille jag inte visste vilka det var.
Sedan lämnade den andre ur bandet o hans tjej oss, de skulle hem, men vi andra gick vidare och jag började prata med E, den ena tjejen som var med.
Vi kom fram till Anchor, hittade ett bord (vilken tur) och ställde oss runt det o pratade, de andra drack öl, jag hade inte råd.
Sedan så vart det platser ledigt att sitta, så vi satte oss..

Nu så ska jag göra en cliffhanger hade jag tänkt.. Blir för mycket o skriva ikväll, måste sova.. Återkommer med natten på Anchor imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar