tisdag 16 mars 2010

Jaha..

Då är man satt på en jobbsökarkurs.. igen.. 4 timmar i veckan ska jag sitta där och söka jobb, 1 timma om dagen.
Känns värdelöst att gå där, jag kan skriva personligt brev, jag har ett jättebra CV och jag vet vart jobben finns. Jag har redan fått all hjälp jag kan få med det.

Jag är väl den mest kompetenta personen där kan jag tro. De andra verkar knappt veta vad en dator är och än mindre hur man skriver..
Men jag måste gå dit, det är obligatoriskt annars får jag inga pengar så jag får väl pallra mig dit.. Det tar drygt 20 minuter och gå dit, sedan ska jag vara där 1 timma, sedan ska jag gå hem dryga 20 minuter. Så gångtiden är lika lång som tiden jag är där.
Nu är det ju bara skönt att vara ute, solen lyser och det är riktigt skönt ute, så det klagar jag ju inte på, jag gillar ju att promenera när vädret tillåter.

Jag hoppas verkligen jag hittar ett jobb snabbt så jag slipper gå dit, men fördelen är ju att jag känner mig extremt kompetent och det är ju bra. Vi jobbar ju med det i Liljeholmen så nu får jag verkligen känna på hur det känns.

Det är varje vardag utom onsdagar, så på torsdagar kan jag inte, måste ta upp det med min socialsekreterare att jag måste gå i Liljeholmen de dagarna. Jag hoppas verkligen att det går att lösa, jag vägrar (och får inte ens antar jag) avbryta behandlingen och jag vägrar byta grupp. Nu har jag gått drygt 6 månader med dessa tjejer och vill inte byta.

Jaja, vi får se hur det blir, ska ju till soc på torsdag och prata med dom.

Jag skulle ju ner till pappa i helgen oxå, men få se nu då om jag får åka iväg, det är ju inte säkert, men jag har förvarnat att jag kanske inte kommer på måndagens jobbsökeri.
Jag hoppas verkligen jag kommer iväg, det skulle vara så skönt att komma hemifrån lite o träffa pappa o vänner igen.
Han ska ha folk hemma eftersom han fyller 65 på söndag så det vill jag egentligen inte missa. Men kommer syrran så kan det kvitta, jag har ingen syster längre känns det som, inte efter vad jag har läst som hon skrivit om mig.
Hon har verkligen inte tagit reda på fakta från mig innan hon drar sina egna slutsatser och jag är så besviken.

Hon har skrivit ett dagboksinlägg på en sida och det var bara om att jag är så hemsk och det är bara mitt fel allt som händer.
Hade hon tagit reda på lite mer så hade hon vetat att detta är en grej som kommer av min bakgrund, min uppväxt och att de flesta kan falla dit.

Hon lyssnar uppenbarligen på alla andra än mig, det är ju ändå jag som är bäst insatt i detta eftersom jag är drabbad. Men det är hennes val, jag kan inte göra annat än att beklaga att hon ska vara sån.

Igår pratade jag med B i några timmar på telefon, han är så skönt galen, jag skrattade så jag grät flera gånger, kunde knappt prata så mycket skrattade jag.
Han är lika flummig som jag är och det är så skönt att ha honom o flumma med även fast det bara är på telefon.
Vi vet vad vi går igenom då bägge har mått o mår dåligt och det är en bra grej att han förstår mig när jag säger något och jag förstår honom.
Jag behöver inte komma med långa förklaringar, det räcker och säga 2 ord så förstår han.

Nu har jag plockat fram massa gamla CD skivor och sitter och lyssnar på dom, nu är det Dancefloor N.o 3. En av de första CD skivor jag fick och den fick jag av min första pojkvän M när vi bodde i Tidaholm.
Det är roligt att plocka fram gammal musik ibland, sånt man inte lyssnat på på många år.

Funderar på vad jag ska äta idag, har inget hemma så blir väl pasta idag igen, börjar tröttna på det så det blir gärna att jag inte äter alls då.
Ska bli så skönt när jag får pengar sen, då ska jag se till o handla hem så jag kan laga mat varje dag igen.
Det dumma är ju att vi har en liten frys med 2 stora lådor o en mindre låda i och den har vi på 4 personer.
Han vi hyr av har inte så mycket man hemma då han åker bort o äter oftast, men vi är 3 tjejer som ska samsas om utrymmet och det går inte.. Deras mat tar ju uppp hela frysen och det är inte konstigt då frysen är max 60 cm hög typ.. Inte riktigt så liten kanske, men ändå, det känns så.
Så jag får se hur jag löser det med mina frysvaror sedan i månadsskiftet.
Han vi hyr av har sagt att han ska köpa en frysbox och ha här nere i källaren, men det har han sagt i 6 månader nu typ så vet inte om det kommer hända innan sommaren.

Jag måste ju kunna ha min mat nånstans, inte meningen jag ska behöva handla varje dag typ för att kunna äta varierat.
Kylen är det gott om plats i, den är stor och skafferi har jag så det räcker just nu så det är bara frysen som är problemet nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar